Zaznacz stronę

Nauczymy Cię poruszać się tak,
aby nic Cię nie bolało,
a trening przynosił efekty.

inteligencja treningowa

(n.)
 

świadomość ciała połączona
z praktyczną wiedzą z zakresu anatomii
i biomechaniki, pozwalająca
skutecznie i bezpiecznie trenować.

Najprawdopodobniej jesteś na tej stronie
z któregoś z tych trzech powodów:

1. Coś cię boli kiedy się ruszasz (albo przestajesz się ruszać) i chcesz żeby przestało.

2. Chcesz poprawić swoje wyniki w sporcie.

3. Nie podoba Ci się to co widzisz w lustrze kiedy jesteś bez koszulki. (Spodni?)

Jeśli tak, to jesteś w dobrym miejscu.

Jesteśmy w stanie pomóc Ci z każdym z tych problemów. Jesteśmy w stanie pójść nawet o krok dalej, bo aby rozwiązanie nie były tymczasowe potrzebujesz czegoś więcej niż serii ćwiczeń. To w jakim stanie jest Twoje ciało, jest wynikiem tego, jaki styl życia prowadzisz. Jeśli chcesz zmienić jedno, musisz zmienić drugie. Aby to zrobić skutecznie, potrzebujesz narzędzi. My Ci ich dostarczymy, ale to Ty musisz je wykorzystać.

Twoje ciało to jedyna maszyna, w której codziennie
będziesz się przemieszczać do końca życia.
 
Zadbaj, żeby było jak Ferrari, a nie Trabant.

Życiowe podejście do treningu

Nie jesteś sportowcem – masz dużo na głowie, obowiązki w pracy i w domu. Trening personalny wydaje się dobrym rozwiązaniem. W końcu trener przygotuje Ci plan skrojony na miarę, zadba o technikę i idealną dietę, zmotywuje żeby ruszyć się z kanapy. Kupisz jeden (no, góra dwa!) pakiety, nauczysz się jak ćwiczyć, a potem już sobie dasz radę samodzielnie.

Brzmi sensownie. Wielu naszych podopiecznych miało taki plan, a my z całego serca chcieliśmy im pomóc.

W idealnym świecie fajnie było by się podporządkować w 100% do planu treningowego i diety. Moglibyśmy rozpisać Ci szczegółowy plan skrojony idealnie na miarę. Zaplanowalibyśmy 12 tygodniowy plan, składający się z 6 treningów w tygodniu. Każdą jednostkę rozpisalibyśmy w najmniejszych szczegółach; tak samo każdy posiłek i nawet godziny snu. Twoim zadaniem było by tylko zrealizowanie planu, a efekty były by nieziemskie!

Tylko, że taki plan często jest skazany na porażkę.

W prawdziwym życiu na przestrzeni tych 12 tygodni wypadły by nam treningi ze względu na nieplanowaną delegacje. Ewentualnie dzieci by zachorowały (a tydzień później Ty). Lub wydarzyła by się któraś z miliona innych spraw, które w Twoim życiu są ważniejsze niż trening. Misternie przeliczony plan można by wyrzucić do kosza i musielibyśmy wracać do punktu wyjścia. Oboje bylibyśmy sfrustrowani. Nasza praca i Twoje pieniądze by były zmarnowane i najgorsze -znowu trzeba by zaczynać od nowa.

Zdajemy sobie z tego sprawę i nam też się nie podoba taki scenariusz. Dlatego chcemy zaoferować Ci coś lepszego.

Świadome podejście do treningu

Często jesteśmy określani jako “Ci trenerzy od kręgosłupa”. Poniekąd to prawda, bo w zdecydowanej większości pomagamy naszym podopiecznym pozbyć się bólu pleców. Tylko, że to dopiero wierzchołek góry lodowej.

Ćwiczenia na kręgosłup nie są naszą pasją. Tak na prawdę główny powód dlaczego się tym zajmujemy to fakt, że zdecydowaną większość osób coś boli i musimy rozwiązać problem bólowy zanim pójdziemy dalej. Najczęściej są właśnie plecy. Dlatego kiedy rozpoczynamy współpracę o celu sportowym lub sylwetkowym często musimy w pierwszej kolejności “naprawić” naszych podopiecznych, a dopiero potem możemy iść dalej w kierunku ich celu treningowego.

Smutna rzeczywistość jest taka, że praktycznie każdy w dzisiejszych czasach porusza się źle. Źle – to znaczy, nie zachowując podstawowych zasad biomechaniki. Twoje ciało zostało stworzone do ruchu i nie lubi pozycji statycznych. Dzisiaj trudno jest nie spędzać większości życia w pozycji siedzącej. W aucie w drodze do pracy, w pracy, w aucie w drodze z pracy, podczas śniadania, drugiego śniadania, obiadu, podwieczorku, kolacji. Przed komputerem, laptopem, telewizorem… Wymieniać można by jeszcze długo. Konsekwencji nie trzeba daleko szukać:

JEŚLI DO KIEPSKIEJ JAKOŚCI RUCHU DODASZ INTENSYWNOŚĆ TO PRĘDZEJ CZY
PÓŹNIEJ NABAWISZ SIĘ BÓLU LUB KONTUZJI. JEŚLI DO NATURALNYCH WZORCÓW
RUCHU DODASZ INTENSYWNOŚĆ TO OSIĄGNIESZ EFEKTY W TRENINGU.

Dlatego współpracę z podopiecznymi opieramy przede wszystkim na prostej, ale skutecznej koncepcji piramidy sprawności fizycznej. Najpierw budujemy jakość ruchu, a potem zwiększamy intensywność, aby osiągnąć cel treningowy.

GŁÓWNY TRENER, TWÓRCA TRAINTELLIGENCE

Mateusz Solecki

Ukończone kursy i szkolenia

– FMS Level 1 Certified
– Medical Fitness Trainer (Bodywork)
– Wholesome Personal Trainer I (Kuźnia Trenerów)
– CrossFit Level 1 Trainer
– PFS Personal Trainer
– PFS Senior Fitness Instructor
– Trening Funkcjonalny (efib)
– Zdrowy Kręgosłup (efib)
– Zdrowy Kręgosłup moduł 2 (fitnessroom)
– Warsztaty: Trening funkcjonalny: Oddychanie i Odcinek Th kręgosłupa (Bodywork)
– Warsztaty TFS Kettlebell
– Warsztaty SFG Kettlebell INTRO (StrongFirst)
– Warsztaty TFS Interval Group Training
– Warsztaty: Terapia punktów spustowych w treningu (fitnessroom)
– Warsztaty: PFS Spiral Movements

TRENER, SPECJALISTA PILATES

Karolina Wilczura

Ukończone kursy i szkolenia

– OM® Instruktor Fitness
– OM® Pilates Intermediate
– OM® Pilates Mat I
– OM® Zdrowy kręgosłup Tour
– Warsztaty: OM® Warsztaty sprzętowe I
– Warsztaty: OM® Warsztaty sprzętowe II
– Warsztaty: Pilates z rollerem